مـنـ،ـًٌٍَُِتداًََُِياتًٍَُِ شوبينهار
اهلا ومرحبا بك يا زائر انت لست مسجل لدينا ونتمني منك الانضمام الينا



 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 أنواع الــبنـــات

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
MIDO

عضو جديد


عضو جديد


sms sms : رساله اس ام اس


عدد المساهمات : 4
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: أنواع الــبنـــات   الإثنين أغسطس 09, 2010 4:13 am

مافيش صفة بتفضل فى الانسان لكن فيه صفات بتبقى بارزة فى شخصية الانسان أكثر من غيرها فتصبح ملازمة له

وفى موضوعنا ده صفات موجودة فى كتير من البنات
ونبدأ وربنا يسترها
أول صفة

1 ) الرايقة دى بقى تحب تهتم اوى بنفسها ومش مهم بقى هيا رايحة فين سوق جامعة زيارة عائلية شوف لو هتنزل تلف لفة حوالين بيتها تحط كل انواع الميك اب اللى طلعت واللى لسة بيجربوها على الحيطان

2 ) الدلوعه :
الدلع غريزة في البنت .. يعني البنت لو ماحدش دلعها .. تدلع نفسها عادي ماعندهاش مشاكل لكن فيه دلع عن دلع يفرق الدلع الطبيعي.. يااااحلو لكن الدلع المصطنع . بيوجع الكبد والقلب ولين العظام والشلل


3 ) الكدابة :
دى الكدب عندها ماشي معاها زى الحلاوة امبارح جبت حتة عربية وهيا كبيرها ميكروباص مالوش ملامح من ابو نص جنيه وعليه اقساط كمان بس كله فى الموانى وادينا بنضيع وقت
وفيه بقى رغاية وكدابة الاتنين فى واحد
تقولك بقى اسكت مش انا خطبنى الشهر اللى فات فلان الفلانى اصل وفصل وجمال وحسبو ونسبو يووو مابتفصلش
كل ما اروح مكان الكل بيعجب بيا زى ماتكون مى عز الدين وهيا زنوبة بتاعة الفجل أحلى منها



4 )العصبيه :
فيه نوعية من البنات تتعصب بسرررررعة .. وما تخليش حد ياعينى فى حاله ولو تقولها اهدى بس نتفاهم تحدفك باى حاجة وانت وحظك دى لو ناموسة عدت من جنبها هاين عليها تقولها عديتى ليه من جنبى


5 ) أم لسان طويل :
مافيش كلمة تقولهالها الا ورديت عليك بمليون كلمة يعني تشوف واحد ماشى ف حاله وتقول : شوفي ده قليل الأدب من الصبح بيعاكسنا ..
والواد ياعينى ماعملش حاجة ودى تقولك لازم أهزئه عشان لو فكر يكلمنى
مرجع شامل فى جميع الكلمات التى تم تداولها والتى سيتم تداولها بالاسواق
6 ) الرغاية :
النوعية دى تخلى الواحد مايستغناش عن النوفالجين هيا الصداع نفسه يعني تقعد تحكى وتحكى وتبقى امه داعية عليه اللى يحاول يسكتها عشان هتتشعب المواضيع وهتدخل على اجزاء تانية وتالتة وخامسة ...فالاحسن تسيبها تقول كل اللى نفسها توفيرا للوقت


7 )المسكينه :
فيه بنات مساكين لكن حاليا لا او شبه معدومين .. البنات دول بيرضوا بأي حاجة ..
كل شي عندها اللي تشوفه .. ماتعرفش كلمة لا ...
لو سبتها فى شبر ميه تغرق ...


Cool فرفووووووشة:
تموت فى الضحك والفرفشة زى عينيها ... النكد والغم ماتحبش تعرفه .. وتتعب نفسياً لو قعدت مع ناسدمهم ثقيلوحتى لو كان مامعهاش حد يضحك بتتصرف .. تروح تشوف وشها فى المرايةتبتسم وتشوفها حلوة طب دى احلى طيب لو يمين شوية تبقى اجمل مع نفسها بقى

9 ) المغروورة:

يااااا مافيش أكتر من البنات اللي شايفين روحهم .. بعض البنات ليها حق تشوف نفسها.. تمشى تقول يا ارض انهدى ماعليكى أدى لكن اللي مالهاش حق فيه .. على ايه شايفة نفسها ... ماعرفش ماتكلمش الناس إلا من فوق ... على ايه ماتفهمش



(10 العنيدة:


في بنات راسهم قفل قفل مش اى كلام يعني إذاعازوا حاجة يعملوها ومايهمهومش حد
تتشل انت تموت تروح فى مصيبة تتحبس تتشنق مش مهم المهم اللى فى دماغها عملته

11 ) ممثلة درجة اولى

الفئة دى ماشيه على المثل اللى بيقول..( كتر الدق يفك اللحام)
أو الزن على الودان أمر من السحر دى خلى بالك منها لو عاوزة حاجة بتاخدها بس مش بالعناد باللطف والحنية يعني لو عاوزة حاجة تقعد تتلاطف وكلام عمرك ماهتسمعه حتى فى الافلام الرومانسية لغاية ما تاخد اللى هيا عاوزاه وتلاقى قدامك حاجة كده تسميها عوضين

12 ) الكريمة:
دى بنت عجيبه مافيش حاجة تطلبها منها الا وف ثانية تلاقي الحاجة دى فى ايديك ولو راحت اى مكان تخلص كل الفلوس اللى ف شنطتها حتى لو هتصرف فلوسها على غيرها

13 ) غيورة :
كل البنات بتغيير لكن بنسبه تختلف من وحدة للتانية ..
بعض البنات تغيير .. بس بيحاولوا يطورا فى نفسيهم للوصول لنفس مستوى اللي بيغيروا منهم .. ودى غيرة حلوة لكن البعض الآخر يغييروا ويحقدوا على كل الناس وقبل ماتكون عاوزة تبقى الاولى عاوزة الباقيين يبقوا رقم اتنين من غير ماتعمل حاجة تخليها تبقى الاولى اساسا


14 ) اللفافة:
دى لو تجيب سيرة الخروج لو نايمة تبص تلاقيها مجهزة نفسها على الباب قبل ماتكمل كلامك ودايما تحب تروح السوق حتى لو مش هتشترى حاجة هوايه عندها

15 ) الطباخة :
دايما قاعدة فى المطبخ تلحوس فى اى حاجة مابتتكلمش الا عن المطبخ والاكل حتى لو بتتكلم فى التليفون الهدف الرئيسى من المكالمة برنامج طبيخكو عسل وماتروحش عند حد الا لما تتكلم عن اصناف الاكل المختلفة



16 )أم دمعة :
دى بقى لو قولتلها حتى بخعلى طول تعيط ودمعتها قريبة جداا وممكن تتشل لو فضلت قاعد جنبها


17 ) الغلسة:
غلاسة الدنيا اتجمعت فيها احتكرت الغلاسة كلها وقاعدة تفرق الغلاسة على خلق الله كل كلامها غلط غبية تقيلة الدم سخيفة جدا



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
*basboosa*

avatar

دعاء :


sms sms : ولا تجزع لحادثة الليالي .. فما لحوادث الدنيا بقاء


عدد المساهمات : 94
تاريخ التسجيل : 14/03/2010
العمر : 20

مُساهمةموضوع: رد: أنواع الــبنـــات   الأحد أكتوبر 24, 2010 7:41 am

يسلمووووووو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dody

عضو نشيط


avatar

دعاء :
sms sms : no love for ever


عدد المساهمات : 10
تاريخ التسجيل : 04/11/2010
العمر : 23
الموقع : shobenhar

مُساهمةموضوع: رد: أنواع الــبنـــات   الإثنين نوفمبر 08, 2010 1:54 am

حرام عليك بهدلت البنات : Crying or Very sad
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
أنواع الــبنـــات
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مـنـ،ـًٌٍَُِتداًََُِياتًٍَُِ شوبينهار  :: منتدى الاسرة :: قسم حواء-
انتقل الى: